Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tamofen, syödä vai eikö syödä...?
Tamofen kovasti puhuttaa. Itse olen syönyt niitä 1 v 3kk. Enkä aio luopua niistä, vaikka kyllähän niissäkin sivuoireita on, mitä en heti alussa huomannut. Mutta myös vaihdevuodet itsessään tuovat kuumia aaltoja, limakalvojen kuivumista, unihäiriöitä, masennusta, päänsärkyä, painon nousua, muistin huononemista jne.., että summa summarum, mikä mistäkin johtuu. Itse olen kamppaillut uniongelmien kanssa, mihin vaikuttaa tietenkin moni tekijä - en yksin syytä tamoja, koska luotan niiden hoitavaan vaikutukseen.Näköni on huonontunut jonkin verran noin puolen vuoden aikana, ja olenkin menossa näöntarkastukseen. Nimittäin yksi Tamofenin aiheuttama harvinaisempi sivuoire on myös näön heikkeneminen. Sen laitan tässä vaiheessa kuitenkin ikääntymisen piikkiin (olen nyt 50-v.).
Tiedoksi, että Tamofeenien aikana voi syödä mm. magnesiumia, mikä auttaa myös unen tulossa (olen tarkistanut asian oirepolilta ja apteekista).
- Tamofen, syödä vai eikö syödä...?Helena1961
- Re: Tamofen, syödä vai eikö syödä...?tuike
- Re: Tamofen, syödä vai eikö syödä...?Syysnainen
- Re: Tamofen, syödä vai eikö syödä...?Helena1961
- Re: Tamofen, syödä vai eikö syödä...?kesätuulahdus
- Re: Tamofen, syödä vai eikö syödä...?carpe diem!