Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Munasarjasyövän oireilu ennen leikkausta
Nimim. 'tietoa' ja 'mekku', yst. kysyn teiltä, että jäikö teille alavatsan imusolmukkeiden poiston jälkeen alavatsalle, häpykummulle tai jalkoihin lymfanesteturvotusongelmat? Jos jäi, oletteko pärjänneet sen jälkioireilun kanssa ja onko tilanne parempaan. Olen parannettu syöpäpotilas (kohtus.) ja siksi kysyn tätä nyt, itselleni. Minun vaikeahkoa sopeutua turvotteluun ja sen särkyyn. - Aloittajalle minulla ei ole muuta sanottavaa kuin mitä tässä edellä jo on. Toivon, että aloittaja ja muu perheensä nyt pysyy rauhallisena, päivä kerrallaan. Kurja vaihe on odottaa leikkausta ja äitisi vieläpä oireisena. Kuitenkin, toivoa on äidilläsi, kunhan 'paha' alue poistetaan ja sitten muut hoidot. Kaikkea hyvää ja jaksamista perheellesi nyt. Mitähän ikäluokkaa äitisi on? Minun tulee mieleeni, että syöpäpotilas kyllä toivoo ihan normaalia kanssakäymistä ja keskustelua; kyllä ne puhelusi kanssaan voivat olla ihan normaaleita noin. Syöpään sairastunut ei halua kauhistelua ja ylimääräistä huolta/huolestuneisuutta muilta ihmisiltä (oma kokemukseni). Ehkä on paras, että äitisi juttelee, mitä haluaa ja miten haluaa. Hän tarvinnee nyt tilaa, mutta samalla tavalla sitä, että sinä vain olet olemassa. Annatte hänelle nyt ennenkaikkea seuraa ja ajankulua sekä helpotusta oireisiin, mikäli mahdollista.- Munasarjasyövän oireilu ennen leikkaustaAnna Anonyymi
- Re: Munasarjasyövän oireilu ennen leikkaustaTiedokas
- Re: Munasarjasyövän oireilu ennen leikkaustaAnna Anonyymi
- Re: Munasarjasyövän oireilu ennen leikkaustaAnna Anonyymi