Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Pitäisikö olla kamalan huolissaan?

Mullakin ennen joulua on ollut kohdunkaulansyövän esiaste. Koepaloissa oli ensin epäily in situ adenokarsinoomasta. Sittemmin kun koepaloja otettu ja loop-hoidettu, koepaloissa oli dysplasia moderata.

Säikähdin kauheasti kun lääkäri soitti minulle papa-kokeen tuloksista ja kaiken selostuksensa jälkeen kun kysyin häneltä että onko minulla syöpä niin hän myönsi että on. Ilmeisesti minulla ei kuitenkaan ole syöpää (toivottavasti). Loop-hoidon jälkeen lääkäri sanoi ettei voi olla varma etteikö syvemmällä olisi syöpäsolukkoa... Eli olen menossa kohdunpoistoon lähiaikoina (varmuuden vuoksi?). Varmaan myös sen vuoksi kun en enää lapsia tee kun en ole enää optimaalisessa lastentekoiässä.

Kyselet tuosta e-pillereiden aloittamisesi jälkeen tulleesta vuodosta... Olen joskus vuosien varrella käyttänyt e-pillereitä ja ainakin itselläni niiden aloittamisen jälkeen usein esiintyi tiputteluvuotoa.

Toivon ettei sulla olisi isoja toimenpiteitä tulossa, nämä asiat usein pelottavat kun niitä mielessä pyörittelee ja informaatiotakaan ei aina tahdo löytyä. Itse olen parhaille kavereille kertonut tilanteestani lähinnä sen takia että tajuaisivat mennä seulontakokeisiin kun tämmöisiä mahdollisuuksia tarjoutuu.

Hyvää jatkoa sulle, päivä kerrallaan.
GiaF | 13.1.2008 klo 23:49:46