Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Herceptiinilääkityksen kesto
Hei Karhutar ja muut siskot!Minulla oli duktaalinen karsinooma gr3, MIB-1 40%, PR 95%, ER 95%, laaja kainalolevinneisyys, ikää dg-hetkellä 29 vuotta. Ja siis tietenkin Her2-positiivinen. Sain hoitosuunnitelman mukaan 3 x Taxotere + 3 x Herceptin, 3 x CEF. Sen jälkeen aloitettiin endokrinologiset hoidot ja 5 viikon sädehoito. Sädehoidon aikana otin yhteyttä ylilääkäriin Herceptin-asiassa, koska olin kuullut, että pitkää hoitoa onkin vielä käytössä. Halusin tiedustella, miksi minulle ei tarjottu pitkää hoitoa, koska ennusteeni on kuitenkin huono suunnilleen kaikilta kanteilta katsottuna. Kumpaakin hoitoa vielä käytetään, koska ei ole täysin varmuutta, kumpi on tehokkaampi. Sain liudan tutkimustuloksia, joissa yhdessä oli jo yli 5 vuoden seuranta-aika ja siinä oli todettu sekä pitkä, että lyhyt hoito yhtä tehokkaiksi, mutta vakavia sivuvaikutuksia oli vähemmän lyhyemmässä hoidossa. Ylilääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että pitkää hoitoa voitaisiin kohdallani ajatella ja näin ollen saan Herceptiniä vielä lisäksi 14 kertaa.
miu
*hankala potilas*
- Herceptiinilääkityksen kestoKarhutar
- Re: Herceptiinilääkityksen kestopeevikki
- Re: Herceptiinilääkityksen kesto-miu-