Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hesarissa tänään rintasyövästä.

Hei,
Vastailinkin osaan kysymyksistä juuri tuolla tuomiopäivän ketjussa.

Hoidoista olen selvinnyt yllättävänkin hyvin. Taxojen kanssa ongelmana olivat ennenkaikkea iho oireet ja suunnaton väsymys=horros jota kesti kortisonin loppumisen jälkeen aina sunnuntaista tiistaihin. Kortisonista turvotus punotus ja melkein maaninen olo,yms ikävää.

CEFfien osalta tiesin esim. raskauskokemuksista että pahoinvointia odotettavissa, joten soitin sairaalaan etukäteen ja pyysin tiputuksen yhteydessä jo pahoinvointilääkkeen. Kotona sitten vielä Granisetron ja ruokaa tunnin välein. Kortisonia välttelin eli otin vähemmän kuin käskettiin. Näittenkin osalta tuli uupumus, muttei niin paha kuin taxoissa.

Tiputukset on mielestäni helppo sovitella työrytmeihin, minulle on ainakin tarjottu joko aamu tai iltapäivää. Tiputusten välillä olisin ehkä voinut hyvin olla pari viikkoa töissä, mutta minulla on aika mutkikkaat työmatkat ja muutenkin aikataulut epäsäännölliset ja työ hektistä - olisi keskittymiskyky ollut kyllä kovilla, enkä ole halunnut ottaa mitäänriskiä saada mitään ekstra flunssaa. Kyllä minuakin harmitti suunnattomasti pitkä sairausloma, mutta sitten päätin että nyt keskityn vain ja ainoastaan itseni hoitamiseen ja päivän ainoa työ on saada itseni liikkeelle, siinä olen onnistunut jopa CEF päivinä. Ensimmäisen taxon jälkeen menin töihin ja olin siellä viikon ainoa työ organisoida kaikki hommani uudelleen ja perehdyttää sijainen. Helpotti kummasti sen jälkeen.

Sekaisiin ajatuksiin olen löytänyt todella arvokkaan vertaistuen täältä. Lisäksi tämä viimeinen kuukausi on mennyt niin, että olen linnoittautunut kotiin ja seurustellut muitten ihmisten kanssa vain netissä. Nyt taas tuntuu että on aika suuntautua ulospäin.
Voimia, jaksamista, ajatusten selkiintymistä. Kyllä selviät kun alkushokki on ohi.
tullis | 15.11.2011 klo 20:41:28