Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kesää! munasarjasyöpään sairastuneille

Minulla on nyt edessä viimeinen virallinen seuranta täällä Helsingissä ja rytmi oli ensimmäisenä vuonna 4 tarkastusta siis 3 kk. välein, sitten 3 kertaa vuodessa eli 4 kk välein, kolmantena vuonna puolen vuoden välein ja nyt 2 viimeistä kertaa kerran vuodessa. Kaksi ekaa vuotta joka käynnin yhteytdessä otettiin irtosolunäyte ja joka kerta ultrataan. keuhkokuvataa vuosittain ja mammografia joka toinen vuosi. sitten tietysti merkkiaineet. Jo kolmen vuoden jälkeen minulle sanottiin, että uusiminen on epätodennäköistä.
Täytin juuri 49 v. ja sairastuessani olin juuri täyttänyt 44. Lapset lähestyy aikuisuutta, ja yksi huoli helpottaa, kun he selviävät jo ilman minua. Voi sitä sairastumisen ajan ahdistusta ja pelon määrää. Kävelin päivittäin kymmeniä kilometrejä. Ja sitten sytostaattihoitojen jalkeen pahoinvoinnin helpottaessa sain hirveita ahmimiskohtauksia, paisuin valtavaksi.
Nyt olen ollut hyvässä kunnossa. Jos saan olla terveenä pyrin tekemään kaikkeni ylläpitääkseni sitä. kun sairastuu syöpään, joutuu luottamaan hoitoihin ja ihmisiin siellä sairaalassa; että he hoivaavat ja sairastuneen on antauduttava heidän hoivansa varaan. Minulle se oli vaikeaa, en voinut itse vaikuttaa hoitoni onnistumiseen. tämä paraneminen on lahja ja toivottavasti osaan arvostaa ja auttaa toisia tervehtymiseni kautta. Ja tietenkin yksinhuoltajana minulla on tehtävä, jonka ajoittain ja useinmiten olen jaksanut hoitaa melkoisen vajavaisesti.
Paljon terveitä päiviä teille kanssasisarille
Isolde | 4.8.2008 klo 20:59:38