Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Onko toisia inflammatoorista rintasyöpää sairastavia ?

Mielelläni lukisin toisten kokemuksia tästä harvinaisesta tulehduksellisesta rintasyövästä.

Itse menin elokuussa kotikaupungin terveyskeskukseen näyttämään rintaani, joka punoitti ja oli hieman kova. Omalääkäri oli lomalla ja
tilalla nuori naislääkäri. Hän sanoi, että kyseessä voi olla rintatulehdus ja antoi antibiootti kuurin. Sanoi myös,jos neljän päivän jälkeen ei näy muutosta hän laittaa minulle lähetteen valmiiksi
tarkempiin tutkimuksiin.

Antibiootti ei auttanut ja menin 12.8 yksityiselle lääkäriasemalle lähetteeni kanssa. Tässä vaiheessa olin ymmärtänyt, että syöpä siellä on. Netistä etsimäni tieto oli aika masentavaa.
Tuli mammografia, ultra ja karkeaneula näyte.
Lääkäri sanoi laittavansa minut lähetteellä kiireellinen keskussairaalaan.

25.8 Tuli soitto sairalasta ja kutsu erikoislääkärille ja tarkempiin tutkimuksiin. Lääkäri selosti hoitosuunnitelman ja kertoi hoitojen sivuvaikutuksista. Mainitsi hyvän ja kalliinpuoleisen pahoinvointilääkkeen, joka varmasti tehoaa.

Monissa kuvauksissa kävin, luustoa ja sydänfilmiä myöten. Kainalosta löytyi etäpesäkkeitä ja solisluun kuopasta. Muualla elimistössä ja luustossa ei onneksi ollut mitään.

Olin ollut masentunut, mutta nyt huomasin olevani hyvissä käsissä, enkä ollut yksin tautini kanssa. Läheisten tuki ja kannustus autoivat minua saamaan taistelutahdon tautia vastaan ja luontainen positiivinen
elämänasenteeni palasi voimakkaana takaisin.

Nyt on 7:stä cefistä 4 takana ja jokaviikkoiset herceptiinit. Toisen cefin jälkeen rinnan punoitus häipyi samoin mitään käsin tuntuvaa pattia ei tunnu. Tietokonetomografian ja ultran mukaan vaste lääkehoidoille on hyvä.
Cefistä olen selvinnyt melko pienillä haitoilla noin 3-4 päivää väsynyt olo ja aamuyön valvomista, pientä luustokipua paripäivää.
Pahoinvointia ei ole ollut, olen käyttänyt sitä kalliinpuoleista lääkettä sitä estämään.

Vielä on edessä leikkaus helmikuussa, sitten sädehoidot ja viiden vuoden estolääkitys.

Tähän pysähtyi kiireinen elämäni, on ollut aikaa rauhassa ajatella asioita ja panna niitä tärkeysjärjestykseen. Aikaa nauttia pienistäkin hyvistä hetkistä ja hemmotella hyvällä omallatunnolla itseään. Minulla on aikuiset lapset, joten heistä ei ole huolta, vain tukea ja iloa.

Olen saanut lohtua ja tukea palstalle kirjoittaneiden kertomuksista niistä kiitos kaikille. Taistellaan tautiamme vastaan ja muistakaa, että positiivinen asenne on tärkeä taudin kulun kannalta.
Erityisesti voimia ja jaksamista Teille, joilla on lapsia kotona.
Lämpimin ajatuksin kaikkia teitä ajatellen ja hyviä joulunalusaikoja toivotellen.

t.Mayu
mayu | 19.11.2010 klo 09:35:28