Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Pelot valloillaan
Asuin ite Järvenpäässä ennenkuin muutimme Helsinkiin, ja jos pyydät niin voit saada päästä juttelemaan terapeutille, mun mielestä ihan lääkäriltä lähetteellä pitäs päästä, tai jos olet sosiaalitoimen kanssa missään tekemisissä, niin sitäkin kautta voi saada apua terapian järjestämiseen.Ite kun kävin, pääsin neuvolan kautta kun mulla on pieniä lapsia, mutta kun kerrot sua hoitavalle lääkärille, että sulla on tarvetta päästä purkamaan tätä kaikkea tapahtunutta ja niitä pelkoja joita sulla on, niin sun pitäs saada lähete.
Vertaistukiryhmistä sillä alueella en tiedä, mutta terapiaan pitäisi päästä ilman ongelmaa. Itse kävin ensin ryhmäterapiassa joka oli tarkoitettu pienten lasten äideille, se oli sellainen vertaistukiterapia, jossa jokainen kertoi omia kokemuksiaan ja pelkojaan, ja juttelivat kaikesta. Toisenkerran kävin siellä mieheni kanssa pariterapiassa kun suhteemme oli ajautunut kriisiin, ja ainakin sieltä jäi erittäin positiivinen kokemus sen nimisestä terapeutista, kuin Pirjo Linna.
Järvenpää ei ole lainkaan paha paikka, itse pelkäsin sinne muutettaessa myös sillä olen koko ikäni asunut pääkaupunkiseudulla. Yllättävän nopeasti sain sieltä ystäviä, ja siellä on hyvät harrastusmahdollisuudet, paljon kävelypolkuja, ja siellä uimahallissa on vaikka mitä liikuntaryhmiä :)
Rohkeasti vaan hakemaan terapiaa ja osallistumaan vaikka vesijuoksuun (joka oli mun mielestä ainakin hurjan mukavaa) ja pelko pois, olet selvinnyt uskomattoman rankoista asioista jotka ovat vielä olleet niin lyhyellä aikavälillä, joten ihan varmasti selviät tästä eteenpäinkin!
Voimia ja taistelutahtoa, kaikki muuttuu vielä paremmaksi ihan varmasti <3
- Pelot valloillaanOinas 50
- Re: Pelot valloillaanpoppana
- Re: Pelot valloillaanAnna52
- Re: Pelot valloillaanOinas 50
- Re: Pelot valloillaanAnna52
- Re: Pelot valloillaanpiikup
- Re: Pelot valloillaanAiluska