Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: onko mansikka1 kuulolla??

Olen hengissä :) Meillä on kyllä ollut häikkää tämän tietokoneen kanssa. Nyt ollaan hiukan uusittu...

Päivitys sairaudestani: Viime vuoden kesäkuussa 15 päivä olen saanut tällä erää viimeisen syton ( niitä oli tällöin noin 14 ) Syöpä uusiutunut pari kertaa nipin napin noin puolen vuoden välein. Eka uusiutuman jälkeen ensin leikattiin ja päälle 6 kertaa Taxol-karboa...sit meni noin 5 kk kun löydettiin ultralla aika isot kasvaimet toiselta puolelta lantiota. Siihen kokeiltiin taxoterea, en kestänyt sitä, trombot aleni, sitten Lanzoon muistaakseni, tämä ei tepsinyt...viimeiseksi Gemzaariin. Tätä sainkin sitten muutaman kerran. Tilanne pysyi samana... lääkäri Simojoki heitti ajatuksena että jospa leikattaisiin. Tämä " heiton" otin tosissani ja vaadin että tähystettään ja mahdollinen poisto suoritetaan. Ensin lääkärit kieltäytyivät perusteena se että syöpäsolut/kasvainalut on todennäköisesti jo joka paikassa, se vaan villiintyy. Mutta sitten myöhemmin kun jankutin asiasta että voidaanhan sinne kurkata..jne..suostuivat.

Leikkauksessa kasvain oli granulasoitunut eli kuoliota oli pinnalla ja muualla ei näkynyt mitään. Leikkauksen teki Päivi Vuolo-Merilä ( sama joka ensin kieltäytyi ) tunnettu tarkkuudestaan ja ykstotisista kommenteistaan :) Leikkauksen yhteydessä otettiin paljon näytteitä maksasta ym...ne olivat puhtaat. Leikkauksesta toivuin pika pikaa johtuen tuloksista :) Mutta johtavan lääkärin mukaan korkeintaan saan vain kesän olla ilman hoitoja, koska tauti minun verenkierrossa jne..

Nyt on jo kulunut yli vuosi ja näkyvää syöpää ei olla löydetty ultratutkimusten ja markkerin mukaan. :) ( Ca 12 - 5
) edellinen kontrolli oli 31.5. ja seuraava lokakuun alussa.

Mitä tästä opin ? Opin sen että aina pitää olla " skarppina " ja vaatia ja kyseenalaistaa asioita. Olen tavannut tämän lääkärin myöhemmin joka leikkasi. Oli todella iloinen tuloksista. Sanoinkin hänelle että kannatti tivata tohtorilta ..:) Kyllähän tämä syöpä uusiutuu, mutta ei sitä kannata etukäteen murehtia. Elän tällä hetkellä ihan normaalia elämää ( vaikka en ole töissä enää) ja paljon on mahtunut elämisen arvoisia kivoja päiviä. Tsemppiä teille kaikille :) TV Eija Ps. Kirjoitan sulle nettiin..
mansikka1 | 29.7.2007 klo 11:26:18