Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Arki hoitojen jälkeen
Paluu arkeen on ollut yllättävän rankkaa. Naivisti oletin pahimman olevan ohi viimeisen sytostaatin jälkeen. Jotenkin sitä vaan luovi tuon sytoputken odottaen kaiken helpottavan "sitku"Välillä tuntuu, että olen nyt kipeämpi kuin sytojen loputtua. Jostain kumman syystä sytostaatit "jääneet jalkapohjiin". Jalat on kertakaikkisen kipiät. Sopivaa lääkitystä tuohon vaivaan ei ole löytynyt. Herceptinistä tuli sydämen vajaatoimintaa, sekin hieman muistuttaa olemassa olostaan.
Ja väsymys, voi kökkö. Sekään ei ole helpottanut. Olen palannut töihin 50%. Noiden muutamien työpäivien läpi luoviminen on jo melkoinen saavutus, jonka jälkeen elvaa kyllä hyvällä omalla tunnolla.
Sytoaivot termi on tullut tutuksi. En koe tällä hetkellä olevani se penaalin terävin kynä. Hidas, väsynyt ja huonomuistinen, sellainen vähän höpsö.
Melkoinen vali-vali viesti, mutta myönnettävä on, että arki on melkoisen rankkaa.
Psyyke puolen huomioiminen odottaa jossain taustalla vuoroaan. Vielä ei ole ollut aika analysoida tapahtunutta ja koettuja asioita. Edelleen suorittaa arkea rajallisin voimavaroin.
Jos jotain positiivista haluaa tilanteessa nähdä niin, olenhan mä melkoinen arjensankari! Pienet lapset pitää mukavasti ajatukset pois oman navan ympäriltä.
- Re: Arki hoitojen jälkeen-Nelma-