Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Implantit ja Strattice, uskallanko?
Moi:Olen uusi keskustelija. Minulta leikattiin rintasyöpä (koko rinnan poisto) kaksi ja puoli vuotta sitten. Koko kolme senttiä, mukana sekä lobulaarista että duktaalista, vartijaimusolmuke puhdas, gradus 2, vahvat hormonipositiivisuudet (85 %), proliferaatioaktiviteetti matala (alle 5 %). Lähinnä kasvainrypäksen suuren koon ( = suuri rinnan kokoon nähden) vuoksi sytot vartijan puhtaudesta huolimatta, päälle Tamoksifeeni. Muutaman kuukauden kuluttua poistettiin myös toinen rinta tuntemieni kipujen vuoksi (ultrassa oli näkynyt vain "vaaraton" kysta)ja hyvä että poistettiin, sillä löytyi syövän esiasteita.
Ja nyt tuon pienen esittelytekstin jälkeen varsinaiseen asiaani: Kävin viikko sitten plastiikkakirurgin vastaanotolla keskustelemassa rintarekonstruktiosta. Vatsa- eikä selkäkielekkeitä käytettäisi, koska kuten kirurgi totesi, ei ole hoikuuteni vuoksi mistä ottaa. Hän ehdotti implantteja ja lisäksi Strattice-kudosmatriisia (Srattice on sian ihoa.)
Olen nyt sitten pää punaisena nettiä selailtuani nähnyt lähes painajaisunia, että kaikki menee pieleen. Leikkauskin kestäisi nelisen tuntia.(Olen sanonut "kiitos mutta ei kiitos" kudoslaajentamisille, sillä haluaisin pysyvät rinnat yhdessä ja samassa operaatiossa.) Toisaalta minua tympäisee jatkuva liivien taskuihin sujautettavien silikoniproteesien kanssa pelaaminen. Olen kokeillut ihoon liimattaviakin proteeseja, mutta ne irtoavat hikoillessa. Koen siis kaikki nykyiset proteesini epäkäytännöllisiksi. Ja jep, myönnettäköön että olen ehkä hivenen turhamainenkin. Pohdiskelen nyt siis ankarasti, menenkö leikkaukseen vai jänistänkö.
Onko teille palstalaisilla kenelläkään kokemuksia rintarekonstruktiosta silikoniproteesein joko ilman tai kerta Stratticen?
Yökyöpeli
- Implantit ja Strattice, uskallanko?yökyöpeli