Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Outoja tuntemuksia kaulalla?

Hei!
Taas näitä tuntemusten kuulostelua ja pelkoja.
Minulla on nyt toista viikkoa esiintynyt outua vetävän kivun tuntemusta kaulan molemmin puolin,korvien alapuolella ja leuan alla,välillä tuntemus on taas hetken poissa. Aluksi ajattelin jännityksen ja kaulanlihasten tekevä tepposia,mutta kyllä nämä nyt paikallistuvat muihin kuin lihasten alueelle. Kurkku on hieman kipeä. Olen saanut kerran taxon,mutta sitäkään en voi tuntemuksista syyttää,koska näitä ilmeni jo ennen taxon antamista.Onkologi kyllä palpoi kaulani pari viikkoa sitten eikä tuolloin tuntunut muu kuin ennenkin todettu suurentunut kilpirauhanen(jossa kysta). Kun näitä asioita taas tässä pyörittelee alkoi epäilyttää leviäminen. TT-kuvien lausunnossani todettiin ,ettei metastasointiin liittyvää löydetty.Lausunnon mukaan oikealta,leikatulta puolelta soliskuopasta ja lavan alakulmassa on imusolmukesuurentumia.En osannut viimeksi onkologin tavatessani tästä kysyä,kun sain lausuntoni tuolloin käteeni ja oli paljon muuta kysyttävää. Onkohan jollain ollut vastaavia tuntemuksia ja löydöksiä, saattaisivatko nämä liittyä ;suurentumat/tuntemukset leikkauksen jälkitilaan (leikkauksesta 6 viikkoa)? Minulla on onkologin vastaanotto kahden viikon kuluttua,jolloin voin tämän ottaa puheeksi,mutta helpottaisi tieto,jos jollain muullakkin olisi vastaavaa ilmennyt ja syynä olisi joku muu kuin leviäminen. Epävarmuuden aikana tämä tuntuu olevan yhtä tuntemusten kuuntelua.
Vastauksista kiittäen tinttinen
tinttinen | 23.11.2007 klo 09:13:26