Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintatulehdus

Hei Laura

Kuulostaa ihan järkevältä suunnitelmalta. Mastopatian kanssa kannattaa kuitenkin olla tarkkana, ja aloittaa mammografiat ajoissa. Minulla oli tämä oikea rinta (joka siis poistettiin) alunperin mastopaattinen, ja en ollenkaan osannut epäillä aluksi syöpää, kun ne kyhmyt olivat olleet aina siellä eikä meillä suvussakaan kenellekään naisella ollut koskaan aikaisemmin rintasyöpää löytynyt. Et ole minua kuin kolme vuotta nuorempi, ja olin siis 42-vuotias kun syöpä löydettiin. Oikein sain olla tiukkana että pääsen mammografiaan kun lääkärit eivät millään ensin meinanneet uskoa että jotakin on pielessä. Sinulla ei välttämättä ole, mutta kun on sukurasitettakin, niin aloita mammografioissa käyminen ajoissa. Minulla syöpä oli jo kainaloon levinnyt, mutta vaikuttaa siltä, että hoidot ovat tehonneet, koska olen ollut nyt 2,5 vuotta terve.

T. Karhutar
Karhutar | 18.9.2009 klo 11:18:16