Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tulokset tuli...

Hei,

olen pahoillani uutisistanne. Tuntuu niin tutulta nuo tuntemuksesi. Pelko ja odotus... Itselläni vain oli päinvastoin, minä pienten lasten äitinä, kolmikymppisenä sairastuin, ja äitini eli mukana ja oli ehkä enemmän kuin minä itse asiasta järkyttynyt. Jopa pelkäsin hänen mielenterveytensä puolesta, olimme menettäneet isänikin vasta n ½ v aiemmin. Minulla arkirumba kotona jatkui silti, hänellä oli aikaa miettiä asiaa... Äidilleni oli huojentavaa päästä mukaani päiväksi lääkärin vastaanotolle ja sytostaattihoitoon. Hän näki, että saan hyvää hoitoa ja koki hoitohenkilökunnan tsemppaavan ja iloisen asenteen, joka aina siellä tartuu potilaaseenkin. Ja asiatkin jäävät paremmin mieleen , kun on kahdet korvat kuulemassa.

Itselläni myös kasvaimesta puhuttiin ensin 1,5 cm kokoisena, parin viikon päästä ultrassa 3 cm ja lopullinen kirurgin arvio viikon päästä oli 4 cm. Miten lie ne sitten määritellään... otetaanko huomioon ympäröivää, mahdollista sairasta kudosta...?

Luusto- ja sisäelintutkimukset (siis jos tietokone/magneettikuvaukset) näkyvät heti tietokoneella ja ovat lääkärin tulkittavissa samana päivänä. Tutkimuksen tekevät hoitajathan eivät saa kommentoida mitään, mutta lääkärien kiireestä riippuen, miten saavat tiedot saneluun jne. voitte saada tulokset nopeastikin. Minäkin joskus oman syöpälääkärini kautta jo seuraavana päivänä joko soittoajalla tai vastaanotolla. Käytännöt vaihtelevat varmaan sairaaloissa...

Pyytäkää mahdollisuutta pikaisiin tuloksiin...

Kaikkea hyvää teille, eikun vaan eteenpäin! Hyvä, että tutkitaan, ja sitten saatte oikeat hoidot käyntiin !

Anushka
Anushka | 16.2.2008 klo 09:40:52