Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rinnan piennennysleikkaus

Hei

Minulle tehtiin tammikuussa osapoisto vasemmalle ja samalla oikeaan rintaa tehtiin pienennysleikkaus.Lopputulokseen olen hyvin tyytyväinen. Leikkauksesta neljän viikon ajan oli pidettävä tukevia liivejä yöt ja päivät ja minä jatkoin tätä vielä kahdella viikolla, kun liivit helpotti yöllä kipuja. Nukkuminen oli tietysti alussa hankalaa, kun ei voinut nukkua kuin selällään. Siihenkin tottui, pystyin kääntymään kyljelleni vasta parin kuukauden päästä leikkauksesta.
Vasen puoli myös tulehtui, mutta se meni antibiooteilla ohi. Haavat tihkuttelivat muutamia viikkoja ja liukenemattomia tikkejä tuli mädän kanssaa ulos vielä 2,5 kk leikkauksen jälkeen. Sytostaatti tiputukset tietysti hidastivat minulla paranemista.
Kaikki nämä haitat olivat kuitenkin pieni riesa, kun sain jatkuvat yläselän ja hartijoiden kivut pois. Kuppikoko pieneni F -> C. Kovia kipuja minulla ei ollut, niistä selvisi ihan tavallisilla särkylääkkeillä. Kävelylenkkejä pystyin tekemään ja muutaman päivän jälkeen leikkauksesta.
Minä suosittelen leikkausta, itse olisin valmis käymään kaiken uudelleen läpi. Paitsi ilman syöpäkasvainta. Leikkauksesta toipuminen vie 4 - 6 viikkoa, mutta ilman leikkausta vaivat eivät hellitä.
Typsy | 15.11.2013 klo 09:22:41