Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Taxo-coctail nro 1 nautittu
Vähän olin tiputusta edeltävänä iltana täpinässä ja alkoi tuntumaan, että henki loppuu, joten otin tujauksen Ventolinea. Ja yöksi puolikkaan Tenoxia. Aamukahvilla olin tapani mukaan facessa ja siellä odotti tulevalle koitokselle sellainen tsemppausvyöry, että aivan liikutuin. Mulla on aivan ihania läheisiä, työkavereita sekä ystäviä.Porukoiden tsemppauksien lukeminen jotenkin auttoi siihen, että lähdin kotoa tyynin mielin kohti rautatieasemaa. Helsingin päässä kävelin rauhalliseen vauhtiin kohti syöpäpolia, olin varannut menoaikaa reilummin, inhoan viime hetkellä perillä oloa.
Ei tarvinnut odottaa aulassa kuin hetken omahoitajaa ja siitä se sitten lähti homma käyntiin. Ensin sain ohjeet käsien- ja suunhoitoon sekä vielä vahvistettiin, että tukka lähtee kahden viikon kuluttua. Kun/jos tukkoja alkaa irtoamaan, sitten menen kipinkapin kampaajani hoiviin kaljun saamiseksi. Viimeksi olen leikkauttanut jotain sentin siilin 2008 loppuvuodesta, joten suurta muutosta ei pään alueelle tule. Eikä mulla olekaan ollut tapana pitää pidempiä hiuksia kuin max 4-5 vuotta ja sitten olen taas siirtynyt siilihiusmalliin.
Tiputus lähti hyvin käyntiin ja verenpaine oli itse asiassa mun paineeksi hyvä. Matkan varrella nousi, kun tiputusvauhtia nopeutettiin, mutta ei kovin paljon. Imeskelin melkein kolme kertakäyttöastiallista jääpaloja eli koko ajan, kun en tiennyt, tuliko niitä olla koko ajan suussa vai vaan silloin tällöin. Fiksu olisi tietysti kysynyt asiasta heti hoitsuilta, mä vasta sitten, kun kinusin kolmatta kupillista.
Mä en juo kuin äärihädässä juotaviani kylmänä enkä ikinä käytä jääpaloja, joten olipa onni, että otin villasukat mukaan. Ja ensi kerralla otan myös hartioille lämmikettä, koska taxossa aion imeskellä jääpaloja.
Taksilapputarpeesta kysyttiin heti tiputuksen alettua. Otin, koska oli kyllä vaikea tietää siinä vaiheessa miltä kahden tunnin kuluttua tuntuu. Tiputuksen päätyttyä oli ihan normifiilis, joten lähdin rauhallisesti kävellen kohti rautatieasemaa. Aluksi kuljin Manskua pitkin, jos olo olisi muuttunut, olisin voinut hypätä kulkuneuvoon, mutta kun mitään ei tapahtunut, siirryin Stadikan luona kävelemään Töölönlahden viertä.
Illalla kuumotti kovasti poskia, mutta ei musta ainakaan näyttänyt, että naama olisi kuin ehkä normaalia punakampi. Lauantaipäiväsaika oli jees, mutta myöhäisiltapäivällä tuli sellainen kuumeinen olo, että mittasin kuumeen, mutta mittari näytti enemminkin alilämpöä. Illalla alkoi etomaan normaalia enemmän. Nappasin pahoinvointipillerit ja söin muutaman ensiavuksi hankkimani voi- ja suolakeksin ja eto-olo hiipui.
Ja nukuin viime yönä ekan kerran pariin kuukauteen neljä tuntia yhteen kyytiin! Herättyäni laitoin Andi-intiaani-cd:n pyörimään ja tuskin kuulin kuin alkua ensimmäisestä kappaleesta, kun nukahdin ja heräsin virkkuna puoli 8:n aikaan. Seuraavalla Hginreissulla hankin jonkun rentoutumusiikkicd:n tai saahan niitä kappaleita netistäkin tallennettua. Jos jään koukkuun eli uni tulee vain sitä kuuntelemalla niin pienempi haitta kuin mitä lääkkeistä on.
Suunhoidossa olen skarppanut normaalin hoidon lisäksi sen, että huuhtelen suuni syömisen jälkeen ja ruuan jälkeen söin muutaman teelusikallisen puolukkaa, koska se saattaa ehkäistä sammaksen muodostumista, jos sitä olisi tulossa. Ja jäyssytän hetken purukumia. Sellainen aavistuksen oloinen outo tunne/maku jotenkin on suussa tai sitten luulen niin.
Olen tänäkin päivänä ottanut pahoinvointipillereitä ja etominen on ollut melko hyvin kurissa. Muuten on ihan hyvä fiilis. Päivä kerrallaanhan se sitten näyttää, että onko olotila yhtä hyvä kuin nyt vai tuleeko takapakkia.
Pitkähköt, rauhalliset kävelylenkit ovat myös olleet ohjemassa. Sitten onkin ollut mukava rentoutua sohvalla tv/kirjan parissa.
Leppoista loppuiltaa kaikille!
- Taxo-coctail nro 1 nautittupiikup