Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä ja kipirauhasen vajaatoiminta

Yhteydestä ei mitään tietoa, mutta kokemusta kyllä.

Mulla todettiin maalikuussa hypertyroosi ja jouduin seurantaan. Kesäkuun alussa sain samana päivänä kuulla sairastavani autoimmuniteettityreoidia sekä rintasyöpää. Kolme lääkäriä ovat sanoneet, että asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, sattuivat nyt vaan yhtäaikaa tulemaan ilmi. Mulla on ilmeiseti ollut kilpirauhastulehdus, joka aiheutti sairauden. Tosin meillä on paljon suvussa autoimmuniteettisairauksia, joten kulkee geeneissä. Tosin syöpää suvussa ei ole lukuunottamatta äitiäni, jolla todettiin polysytemia vera pari vuotta sitten.

Vaikka mulla oli just aloitettu Thyroxin-lääkitys ja TSH-arvot oli tapissa, se ei aiheuttanut ongelmia esim. leikkauksissa, joita mulle tehtiin kaksi kesän aikana. Suurin ongelma on ollut verisuonien kuormitus, kun syövän takia on otettu verikokeita koko ajan ja siinä ohessa vielä TSH- ja T4V-kokeita oikean Thyroxin-lääkityksen löytämiseksi. Onneksi muutama viikko sitten todettiin sen olevan kunnossa, joten suonet saavat lepoa siltäosin.

anne_r_ | 4.11.2007 klo 17:11:13