Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rintasyövän CEF-hoidosta pysyvä paha olo?

Uutena täällä kirjoittelen. Minulta löytyi rintasyöpä toukokuussa. Itse tunsin ensin viiltävää kipua rinnassani; en oikeastaan reagoinut tuohon mitenkään kiirellisesti, pyysin kyllä lääkäriäni kirjoittamaan minulle EKG lähetteen (minulla on myös MS-tauti (8 vuotias)) ja ajattelinkin kipuni johtuneen joko sydämestä tai jostain heijastekivusta tai närästyksestä. No tietysti puhdashan EKG oli, seuraavaksi huomasin rinnassani kutinaa, sen jälkeen aloitinkin oikein kunnon painelun ja siellä se oli; patti, ihan selkeästi tuntuvana. Aika terveyskeskuslääkärille, lähete mammografiaan, siellä samalla reissulla ultraan, paksuneulanäytteet, tulos syöpä, rinta pois kokonaan ja ld-kielekkeestä ja silikonista uusi tilalle; aluksihan paksuneulanäytteen perusteella asian piti olla selvä poiston mukana mutta patologin tarina olikin jo pysäyttävä; useita pieniä pesäkkeitä gradus 3, tumagradus 3, her 2 3+ ja proliferaatio 65%. Sen jälkeen aloitin doke-hoidot ja herceptin tiputukset. Olen kyllä tuntenut kovaa väsymystä ja outoja vaivoja tuon Doken kanssa mutta tämä ensimmäinen CEF veti kunnon alas ja jätti vielä puolentoista viikonkin jälkeen pahan olon, maha tuntuu kääntyvän ympäri vähän väliä, oksensin siis vain kaksi kertaa saantipäivänä ja olin 4 päivää konttauskunnossa. Voiko siis myös seuraava kerta olla yhtä kamala, pelkään jo etukäteen kun kaksi kertaa pitäisi vielä lääkettä saada? Mulle nämä pahaololääkkeet siis emedin ja primperanit ja granisetronit eivät oikeastaan tehonneet ollenkaan(tai siis en tiedä kun söin kaikkia mutta olo oli ihan yhtä kauhea silti)? Onko jotain vinkkejä kuvotuksen taltuttamiseksi, tietysti myös MS-taudilla voi olla oma osansa tässä...
Helina | 17.10.2013 klo 23:21:32