Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
näppylöitä poksahtelee sinne tänne
Hei,Viikko sitten sain ensimmäiset Taxot. Kortisonia jouduttiin vähentämään ennen aikojaan hieman, koska parissa päivässä kasvot turposivat, hilseilivät, nestelastia kertyi kiloja päivässä.
Kortisonien lopettamisen yhteydessä alkoi kutina - kasvot, päänahka - melkein revin itse hiukset yhtenä yönä pois. Sitten alkoi poksahdella näppylöitä: kasvoihin, niskaan, rintaan, nyt tuntuu olevan jo päänahassakin. Puhjettuaan ovat kuin vesirokon näppylöitä.
Soitin polille, mistä nämä johtuu ja mitä tälle ololle voi tehdä. Sanoivat poksahtelun ja kutinan johtuvan syömästäni kortisonista mutta jonka olen lopettanut jo lähes viikko sitten. Ja näppylöitä vain tulee lisää, minun logiikallani pitäisi alkaa vähitellen jo vähentyä, jos kortisoneista johtuu. Itse ajattelin tämän olevan jotain sytostaattien ulosmarssia ihon kautta.
Sain ohjeeksi kortisoni- ja perusvoiteet ja Histecin. Pitäisi huomenna soittaa, että onko auttanut. Ei voi auttaa näin äkkiä, jos kutina ja näppylöinti on tähän asti vain pahentunut...
Onko teille muille käynyt näin ja oikeinko tosi tämä näppylöiden ilmaantuminen ja kutina johtuu kortisonista?
Muuten on mennyt yllättävän hyvin, paremmin kuin odotin :)
t. Kaisa
- näppylöitä poksahtelee sinne tänneKaisamaria
- Re: näppylöitä poksahtelee sinne tänneKaisamaria
- Re: näppylöitä poksahtelee sinne tänneKaisamaria