Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: leikkaus ohi..
Hei!!Todella äidilläsi on yksi paha jo voitettuna eli leikkaus on ohitse.
Imusolmukkeita poistetaan leikkauksesssa, levinnäisyys estetään näin. Pääasia kai on, että saadaan kaikki syöpä pois leikkauksessa, jotta ei tarvitse uudelleen leikata. Leikkauksesta toipuu tosi nopeasti ja sitten vaan kerämään voimia mahdollisten hoitojen varalle. Hoito määräytyy leikatun syövän tulosten perusteella. Nythän leikkurista on lähetetty kaikki mahdollinen patologille ja häneltä menee tulokset onkologille(syöpälääkärille), joka tekee hoitosuunnitelman.Sytostaattihoitoja on todella monenlaisia ja ne ovat aika yksilöllisiä. Rutiinina on 3 taxoa ja 3 cefiä ja sädehoito päälle. Mutta odotelkaa nyt rauhassa tuloksia, sillä ne ratkaisevat mikä hoito tulee. Ei siinä paljon ikä vaikuta. Itse olin jo vaihdevuosi iän oshittanut, kun sairastuin ja saan rankemman mukaan hoitoja. En edes tuumorin koon tähden ( oli alle 2cm) vaan imusolmukkeiden takia. Minulla oli 21 imusomuketta 23:sta syövän "saastuttamia". Hoitojakso on siis todella pitkä ja rankka, mutta eteenpäin vaan mennään turhia surematta. paras lääke on ollut positiivinen asenne ja katse eteenpäin. Lapsetkin osaavat jo vitsailla rotasta(peruukista) ja irtotissistä. Hoitojen alettua sitä jotenkin huomaa, että rinnan puuttuminen ja tukan lähteminen ovat ne pienimmät murheet tässä sairaudessa.Rinnan korjausleikkauksia tehdään ja tukka kasvaa entistä ehompana:))
Kuten olet huomannut täällä "ketjuissa" on monenlaista selviytymistarinaa. Ilman läheisten tukea ja positiivista asennetta en minä eikä kai moni muukaan selviä taistelussa.
Hoidot ovat rankkoja ja väsyttäviä, mutta tarkoitushan on tappaa "myrkyillä" syöpä ja sehän tässä on tärkeintä.
Taistellen ja turhia murehtimatta kannattaa lähteä "hoitoputkeen"
Kaikkea hyvää äidillesi. Kyllä tästä taudista selvitään.
T. äityliini
- leikkaus ohi..annim
- Re: leikkaus ohi..äityliini
- Re: leikkaus ohi..Karhutar