Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Luustokartta ja TT-kuvat???

Iltatervehdys kaikille!

Joko MeriTuuli olet ottanut varjoainepullon esille; minulla se odottaa tuossa ruokapöydällä, mutta otan sen vasta vähän ajan päästä, on niin äklöä.

Oliko huomenna monellakin tutkimus- tai hoitopäivä? Vai saatteko olla vapaalla ja nauttia kesästä, toivottavasti näin:)

Tietääkö joku tai kyselkää lääkäreiltänne, miten luustokartta ja TT-kuvat eroavat toisistaan? Olen ymmärtänyt, että luustokartta näyttäisi luuston ja TT-kuvissa näkyisi sekä luut että pehmytkudos. Minulta otettiin kahdella ensimmäisellä kerralla molemmat ja nyt kun luustometarit on löydetty otetaan TT-kuvat 3kk välein. Olen kysellyt niiden eroa, mutta en ole saanut sellaista vastausta lääkäreiltä, että sen maallikko ymmärtäisi. Kun tuntuu jotenkin hassulta että otettiin molemmat kuvat ensimmäisillä kerroilla, jos kerran TT-kuvissa näkyy myös luusto?!?

Pääasia tietysti, että tutkitaan, kun on tarvetta, mutta olisi kiva myös ymmärtää näitä kuvioita. Täällä oli ihan oma keskustelu siitä, mitä pitää itse tajuta kysyä. Kyllä minulla on ollut sellainen tunne, että aina pitäisi itse tietää ja mieluusti jo etukäteen, mitä tietoja tarvitsee. Nurinkurista. Samaten se, että erilaisia neuvoja saa, kun on ongelmia, vaikka uskon, että monia ongelmia voisi välttää, jos tietäisi mitä varoa. Tässä tulee ensimmäisenä mieleen turvotusongelmani, joka on nyt hyvillä ohjeilla paljon helpottunut.

Pärjäilkää ja hyvää alkavaa viikkoa,
Santeri
santeri | 17.6.2007 klo 20:34:13