Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: allerginen taxolle :(

Moi, mulla oli tänään tippapäivä ja lähdin toiveikkaana tyksiin.
Viimeksi ekalla taxolla sain voimakkaan allergisen shokkireaktion (hengitys salpautuu, iho kuumenee, selkää koskee ja sydän lyö satasella) ja tippa pysäytettiin . Sitä jatkettiin puolen tunnin lisäkortisonin ja NaCl-liuoksen jälkeen ja annettiin hitaalla ekat 20 min ( siedätyshoitoa) . Loppu menikin sitten hyvin. Tänään iski jumankauta ihan hirveä reaktio päälle heti tipan aloittamisen jälkeen. Siinä sitten hääri lääkäriä ja hoitajaa antamassa vastalääkettä kanyyliin ja verenpainetta ja sydänääniä jne jne. Syöpälääkäri, joka ei ollut ikäväkseni omani, sanoi että taxotereä ei mulle enää voi antaa, vaan siirrymme suoraan ceffiin ensi tiistaina. Mun hoitosuunnitelma siis muuttui 1 x taxo ja 5 x cef.
Mulle tämä on henkilökohtainen takapakki tän hoitamisen suhteen ja varsinkin ennusteen. Doketakseli (taxotere) on 90 -luvulla kehitetty hyvin vastaavuutta antava sytostaatti, joka puree erityisesti gr. 3 -luokan syöpiin, joka omanikin on. Nyt siis olen ceffiläinen tästä lähtien. Palasin lähemmäs 70 -luvun ennusteita jäämällä ilman tätä taxo-hoitoa ja se huolestuttaa ja harmittaa. Onkologi oli nimenomaan alunperin sitä mieltä, että taxo on mulle erinomainen, kun hormonireseptortikin puuttuvat ja sekin heikentää ennustetta. :( :( :( Tosin mun kainalo oli puhdas (0 / 24). Se lohduttaa kuitenkin, että jos ei olis päässyt matkustamaan vielä minnekään....

Veriarvot oli eilen labrassa tosi hyvät; mä olin terveimmästä terveimmän arvoissa. Se oli sentään nastaa.

Julialle ja laitoin terkkuja. Loistavia uutisia.
Mua vaan masentaa just nyt tää takapakki ja taidan mennä ottamaan pari lasia punaviiniä, se kun on terveellistä ja mullahan pelittää makuaisti edelleen.
Hyvää yötä kaikille ja soudetaan yhdessä. Mulla pelaa molemmat kädet ( motarilla äsken lohdutukseksi lämpimässä illassa pitkä lenkki). t. tella
tella | 29.5.2007 klo 22:13:20