Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Äidin mahdollinen kohtusyöpä
Hei vaan!Luin tuota sinun juttuasi äitisi mahdollisesta kohtusyövästä. Ymmärrän hyvin huolestuneisuutesi, mutta toivotaan parasta, että kaikki menee hyvin.
Minulta itseltäni poistettiin v.2007 kohdun limakalvon liikakasvua, silloin ei löytynyt mitään vakavaa, seitsemän vuotta meni, eli v.2011 löytyi kohdun runko-osan syöpä.
Minulle tuli kans ylimääräistä vuotoa, kuukautiset olivat loppuneet muutama vuosi sitten. Lääkäri kertoi, että tämä syöpä ei näy papa kokeessa, vaan syövän merkki on juuri tuo, kun tulee vuotoa, jos kerran kuukautiset on loppuneet jo.
Minulta poistettiin kohtu ja munasarjat, ja kaikki kuulema ympäriltä, en sitten tiedä mitä ne kaikki sitten on.
Kyllä äitisi selviää, jos ei syöpä ole päässyt leviämään. Nykyaikaiset hoidot on kyllä aika tehokkaita.
Kyllähän se aina on shokki, kun saa ikäviä uutisia, oma maailmanikin meni ihan sekaisin. Ja se oottaminen, että pääsi leikkaukseen, se oli kyllä ahdistavaa aikaa, soittelin monta kertaa jonon hoitajalle, että eikö se minun vuoro jo olisi. Tulihan se vuoro viimein, nyt olen saanut olla terve sen sairauden osalta, vielä elokuussa kontrolli, sitten pitäisi olla puhtaat paperit.
Toivon kaikkea hyvää, ja, että äitisi jaksaa myös tämän asian kanssa, voimia teille, nää on niitä asioita, jotka kyllä koskettaa kaikkia läheisiä. Toivotaan parasta!
- Re: Äidin mahdollinen kohtusyöpäAleksandra