Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hiusten värjäys ja Herceptin
HeiKoska Herceptinin sisältämä vasta-aine tuotetaan hamsterin munasarjoissa, se saattaa mahdollisesti aiheuttaa herkimmille allergikoille sivuoireita. Olen atoopikko itsekin ja saanut Herceptiniä kolme kertaa suurin annoksin enkä ainakaan silloin huomannut mitään erityistä allergista reaktiota. Ehkä ne jäivät Taxoteren sivuoireiden alle piiloon;-)
Toisaalta näin jälkikäteen on laittanut sen merkille, että allergiaoireet (esim. ihottumat, nuha, astma) tulevat hoitojen jäljiltä (?) voimakkaampina, niin että olen luopunut kulmakarvojen värjäämisestä kuten hiustenkin käsittelyistä nyt kokonaan. Ja tähän päätökseen olen tullut vasta yli viisi vuotta hoitojen jälkeen.
Melkeinpä siis suosittelen, että kasvatat hiuksesi rauhassa sopivaan pituuteen ja sitten kokeilet vaikkapa kulmakarvoilla ensin, miten iho väriaineeseen reagoi. Jos tuntuu kuumotusta ja kutina ja kirvely vain jatkuvat päiväkausiakin käsittelyn jälkeen, ei hiuksia kannata värjätä. Näin olen omalta osaltani päättänyt, koska haluan säilyttää ihoni ehjänä. Eivätkä ne allergian turvottamat kasvotkaan ole kauniit katsoa.
Jos oireita ei ilmaannu, niin sitten voit ihan rauhassa kokeilla esim. kevytvärjäystä, heti kun siltä tuntuu ja hiusten pituus antaa myöten.
Terveisin
- Hiusten värjäys ja HerceptinKukkurukuu
- Re: Hiusten värjäys ja Herceptinmarijamari
- Re: Hiusten värjäys ja Herceptinmarkrani
- Re: Hiusten värjäys ja HerceptinKarhutar
- Re: Hiusten värjäys ja HerceptinKukkurukuu