Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hello everybody :)

Terveiset täältä Lapista! Olen 45-vuotias tuore "syöpäläinen". Minulle tehtiin oikean rinnan osapoisto ja kainalon tyhjennys 19.6.07. Olen kaksi viikkoa sitten saanut ensimmäisen sytostaattihoidon ja ensi viikolla olisi toinen kerta.
Alkutaival on ollut oikeaa mielen myllerrystä! Voi taivas, mitä kaikkea ihmisen päässä liikkuukin! Vaan nyt kun on hoidot alkaneet, niin hieman on tavallaan helpottanut sillä saralla....olen yrittänyt asennoitua niin, että nyt "vain" annetaan loppusilausta sille pahalle, mitä minusta on poistettu. Enää ei tarvitse pelätä syöpää, koska minulla se jo on....oletteko ajatelleet, kuinka moni ihminen kulkee läpi elämänsä varoen ja varvistellen, ettei "vain saisi syöpää"....minun sitä ei enää tarvitse pelätä. Me ollaan taistelukavereita ja olen päättänyt, että se olen minä, joka tämän taistelun voittaa!
Sytostaattihoidon eka kerta oli "jännittävä" kokemus. Sydän hakkas ja kieli lauloi! Ja tulihan siitä kaikenlaista vaivaa....hiivaa suun täydeltä, naaman punoitusta ja turvotusta, hampaiden vihlontaa (suussa reikiä nolla, tutkittu on) ja nyt sitten viimeisimpänä; aamulla lähti melkoinen tukku hiuksia harjatessa.......vaan tämä on tilapäistä, eix je? Huomenaamulla menen peruukkikauppaan ja laitatan itselleni pitkät hiukset, jos saan itse päättää....olen ollut viimeiset 25 vuotta lyhythiuksinen ja tahdon jotain uutta ja jännää...niin ja mieltäylentävää tähän vuoristorataan! Kiitos, jos jaksoit lukea tänne asti :) Palaamme keskusteluiden tiimoilla......
helimarita | 2.8.2007 klo 17:49:29