Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Leikkauksesta toipumista
Ihan ensiksi tosi paljon voimia Sinulle tähän alkutilanteeseen. Kyllä se ajan kanssa siitä helpottuu.Minäkin olen nelisen kuukautta elänyt rintasyöpädiagnoosin kanssa ja nyt vasta olen menossa ensimmäiseen hoitoon ensi viikolla.
Potilaalla on oikeus saada omista sairauskertomuksistaan kopiot, jos hän haluaa, mutta on tosiaan hyvä, että jos ei sitä lääketieteellistä tekstiä ymmärrä, on hyvä pyytää lääkäriä suomentamaan ne epäselvät kohdat. Ne tekstit on joskus niin latinapitoisia, että huh huh. Itse olen ollut sairaalassa 25 vuotta kirjoittamassa näitä tekstejä ja myös potilaille lähettämässä näitä kopioita, että sillä tavalla on faktatietoa. Jotkut lääkärit suorastaan rakastavat sanella oikein latinapitoista tekstiä.
Minullakin on ärhäkkä syöpä, enkä halua mitään ennusteita edes kuulla. Siitä vain ahdistuu lisää. Kuitenkin me jokainen olemme yksilöitä ja jokaisen tautitapaus on erilainen. Toki täältä netistäkin saa paljon tietoa, jos haluaa etsiä. Eri asia on osaako sitä aina oikein tulkita. Siinäkin menee joskus "metsään". Minä ainakin nään aina aluksi kaikki pahimman mukaan ja tulkitsen asiat sen mukaisesti.
Kaikkea hyvää Sinulle haluan toivottaa.
- Leikkauksesta toipumistapike44
- Re: Leikkauksesta toipumistatautinen
- Re: Leikkauksesta toipumistaKehäkukka