Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyövän sädehoidon aiheuttama keuhkotulehdus
Minua tutkittiin rintasyövän jälkeen (5 vuotta sitten) keuhkojen lievän vajaatoiminnan vuoksi. Mitään ei löydetty, luppulausumana oli jotakin sellaista, että arvellaan sädehoidon aiheuttaneen keuhkoon "vaurioita".Saattoi olla että minulla oli se sama, vaikka tuosta sinun tapauksestasi en ole koskaan kuullut mitään.Olin niin kipeä rintaleikkauksen jälkeen vaikka minulle tehtiin "vain osapoisto". Huonoon oloon löytyi sitten kuukausien maakaamisen jälkeen (kun ei pystyssä pysynyt) syy. Hirvittävän korkea verenpaine. Sitä ei minulta mitattu koskaan. Olen aikaisemmin ollut matalaverenpaineen ihminen. E Viimein vein apteekkiin kaikki lääkkeeni ja sanoin, että nyt on lääkkeistä vikaa joku ei sovi jonkun kanssa. Farmaseutti oli niin viisas, että mittasi verenpaineeni ja ei kun suoraan sairaalaan.
Leikattu rinta oli pitkään kuumottava ja turvoksissa. Varsinaista tulehdusta siihen ei nähtävästi kuitenkaan tullut. Jos rinta tuntuu tulehtuneelta ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin. Vasta yli kolmen vuoden jälkeen rinta tasaantui ja on nyt hivenen pienempi kuin leikattu rinta.
Jaana
- Re: Rintasyövän sädehoidon aiheuttama keuhkotulehdusjaana1952