Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Peräänkuuluutus muille nuorehkoille rintasyöpään sairastuneille
HeissanTähän asti olen pitänyt itseäni keski-ikää lähenevänä neitokaisena. Ikäni sai kuitenkin uuden määritteen kolmisen viikkoa sitten, kun sain rintasyöpä diagnoosin. Tähän porukkaan olinkin auttamattoman nuori...
Olen 38 v kahden lapsen hoituriäiti. Lapset jo toisella kymmennellä kumpikin ja jo pitkään itänyt ajatus rintojen pienennysleikkauksesta sai vauhtia tänä keväänä. Kuppikoko oli 80 J ja niskahartiavaivat melkoiset. Kuitenkin ajattelin loppuun asti, että pihallehan ne nauravat jos kunnallista tietä pienennystä hakee. Oman ihanan terveyskeskuslääkärin rohkaisemana lähdin projektiin ja pääsinkin Töölöön arvioon elokuun lopulla.
Toimenpiteen normaali protokollaan kuuluu mammografia, jonka ajattelin hoitaa reippaasti alta pois.
16.9. tehdyssä mammografiassa tiivistymää, joten ultraäänitutkimus tehtiin saman tein.Ultrassa näkyvissä patti, josta paksuneulanäytteitä useampia otettiin. Viikko näytteen otosta lääkäri soitti ikävämmät uutiset: alustavasti duktaalinen rintasyöpä, gradus 3.
Viikko diagnoosista ensimmäinen tapaaminen Naistenklinikalla. Paikalla uskomattoman ihana rintasyöpähoitaja,jonka kanssa sai laitettua asioita järjestykseen. Häneltä kommentti " sä olet auttamattoman nuori tähän porukkaan"
Nyt leikkauksesta kaksi päivää; pienennys ja syöpäleikkaus tehtiin samalla kertaa. Alustavasti hyviä uutisia vartijaimusolmukkeista! Puhtaalta olivat näyttäneet.
Niin tilastoissa kuin osastollakin näyttää ikäiseni "potilaat" olevan melko harvinaisia, aina näyttää olevan porukan juniori. Siksipä peräänkuuluttelen täältä kohtalotovereita matkakumppaniksi tällä itse valitsemattomalle matkalle.
Matkaa jo pidempään tehneet kokemuksineen olisi erittäin tervetulleita kumppaneita kuten myös alkutaipaleella vielä ensi askeleitaan ottavat.
Olisi mukava kuulla arjestanne,hoidosita selviytymisestä, ajatuksistanne ja tunnelmista
-annapapu
- Peräänkuuluutus muille nuorehkoille rintasyöpään sairastuneilleannapapu