Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Adeco karsinooma

Hei

Älä ihmeessä mene kaiken maailman sivuille netissä. Itselleni on ainakin käynyt niin, että on tullut niistä seikkailuista enempi ahdistusta. Asiallista tietoa saa näiltä sivuilta, lääkäriltä ja hoitajilta. Minä ainakin olen soittanut välillä ihan vaivaksi asti naistenpolin hoitajalle. Onhan netissä tietysti asiaakin, kuten Käypä hoito -sivut, mutta kun yksin istuu koneen ääressä ja lueskelee kaikkea - - minulla ainakin mieli mataloituu...
Itse en aluksi puhunut sairaudesta kenellekään - kärtsäsin yksin. Nyt kun olen puhunut ja olen jopa löytänyt aivan ihania uusia ystäviä sairauden myötä, en ole enää niin shokissa kuin alussa, neljä kuukautta sitten. Tosin elo ja olo on kuin vuorovesi, välillä hyvää, välillä huonoa. Hoidot ovat rankkoja, sitä ei voi kieltää. Oman mielen merkitys on tärkeä, joten on hienoa, että sinussa on taistelumieltä. Ja nykyään hoidot ovat tosi hyvät - - Suomessahan tämän sairauden hoito on erittäin korkealuokkaista.
Kuten kanssasisariesi viesteistä (tällä palstalla) huomaat: kaikilla meillä on taistelumieltä ja voimaa, vaikka elämä nyt koulaakin lujalla kädellä. Ja toinen tosiltamme saamme sitä voimaa lisää.
Tällä kaikella yöllisellä kirjoittamisella haluan sanoa: älä heitä kirvestä kaivoon - - minäkin olin alussa ihan heti kuolemassa, olo oli niin ahdistunut. En vieläkään ymmärrä, miten elin ne päivät läpi. Mutta vieläkin elän - - ja aionkin elää. Mieli on maaliskuusta paljon parantunut - on löytynyt uskoa tulevaisuuteen ja paranemiseen. Niin se vain on.
Cuskan Alec | 19.6.2013 klo 00:46:14