Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mikä vaikeinta hyväksyä rintasyövässä?
Nuo ajatukset misstä kirjoitit eivät olleet vieraita. itse olen miettinyt useampaa kertaan sairastumista ja jo menneitä hoitoja. tietenkin asiaan vaikutti se,ettäolin juuri vähän aikaa sitten jo vuosikontrollissa(josta selvisin puhtain paperein). No miksi tämän syövän kanssa on ollut jotenkin psyykkisesti vaikeaa, on mielestäni itselläni johtunut myös siitä että en ole tuntenut itseäni ollenkaan sairaaksi, terveiltä jaloilta suoraan rekisteriin. jos olisin saanut aivoinfarktin tai jotain muuta olisin saanut kohtaukset ja sitä olisi ruvettu tutkimaan, olisi tilanne olut toinen olisin ollut sairas. Syöpä joka löytyy elimistöstäsi on siellä ollut ja itse et ole tiennyt asiasta mitään. Kun sitten kerralla saat diagnoosin ja sairastut joudut syöpärekisterrin ja sitten olet vasta sairas kun sinua aletaan hoitaa. Tietenkin on hyvä että diagnosointi voidaan tehdä aikaisin, mutta johtuuko psyykkinen paine useinkin siitä että et ehdi mietää koko sairautta kun olet jo dreenien päässä ja styto putkessa. tietenkin on hyvä että hoidot suunnitellaan nopeassti ja kaikki etenee junan tavoin, kaikki on sinulle suunniteltu jo etukäteen ja kaikki hoituu(ainakin minun kohdallani kaikki hoitui tosi näpsäkästi). Joku ystäväni sanoi kuullessaan diagnoosistani se että nyt sulla on koko ajan huoli päällä. Itse en ajattele noin vaan yritän elellä normaalista ja nyt ilmeisesti aina vuosikontrollien mukaisesti jolloin tietenkin hiki nousee pintaan ja ajatukset myllertää.Mutta jaksamista kaikkille ja aurinkoista syksyä
- Re: Mikä vaikeinta hyväksyä rintasyövässä?päivänsäde