Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Tässä positiivisia kokemuksia Tamofenista kaikille pelokkaille
Hei! Itselleni sytostaatit olivat elämäni hirvein kokemus. Jostain syystä mikään ei tepsinyt pahoinvointiini. Pelkäsin kuollakseni "Tamojen" aloittamista ja kärsimyksen jatkumista. Kävin jopa yksityislääkärillä kysymässä näkemystä miten iso riski niiden aloittamatta jättäminen olisi. Olin pelosta kankea ja ahdistunut - en hikoiluun yms. pikkuvaivaan liittyen, vaan kääreessä mainittuihin vakavampiin sivuvaikutuksiin liittyen (leukopeniat, pahoinvointi, vatsavaivat jne.)Olen käyttänyt lääkettä nyt puolitoista vuotta. Lääkkellä ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia, minkä itse tunnistaisin. Tamoksifeeni on erittäin hyvin siedetty lääke, mikä suomen kielellä tarkoittaa juuri sitä ettei mitään ongelmia yleensä käyttäjille tule. Lääkekääreeseen on raportoitava kuitenkin hyvinkin harvinaiset sivuvaikutukset, joten kyllä niitä lukemalla voi "seota". Minulla ei ole ollut ongelmia alapään kuivumisen kanssa, seksuaalisten toimintojen kanssa, en hikoile se enempää kuin ennenkään. Suurimmat ongelmat kokonaisuudessaan syöpähoidoista sain sytostaateista joilla on ollut tosi rankkoja ja pitkäaikaisia vaikutuksia. Mitä pidemmälle aika kuluu ja elimistö toipuu, huomaan kuitenkin voivani paremmin. Eli ei kyllä kannata kysellä eikä vertailla. Keskity itsesi hoitoon, olet 100% varmuudella lääkevaikutusten suhteen aivan ainutlaatuinen ja yksilöllinen. Muiden kokemuksista ei varsinaisesti "ole hyötyä" tietolähteenä, mutta toivottavasti tämä rohkaisee.
- Tamofenin aloitusRapu62
- Re: Tamofenin aloitusMaarit65
- Re: Tamofenin aloituskesätuulahdus
- Tässä positiivisia kokemuksia Tamofenista kaikille pelokkailleTyrni65
- Re: Tamofenin aloitusmaruska
- Re: Tamofenin aloituskesätuulahdus
- Re: Tamofenin aloitusRapu62
- Re: Tamofenin aloitusRintasyöpävuosi