Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Herceptin hoito

Moikka vain kaikille ilta-kukkujille,

Minua mietityttää tuo Herceptin-hoito aivan kamalasti. Osaisiko kukaan sanoa, että kannattaako yrittää saada pidempi hoitojakso kuin 9 viikkoa?

Minulla on Her2-positiviivinen, GRAD3, levinnyt kainaloon ja solisluun alle, imusolmukkeista myös löytyi 16/25, mutta onneksi ei muualta. Osallistuin SOLD-tutkimukseen, kun toivoin pääseväni pitkään hoitojaksoon, mutta onnetar ei suosinut. Minulle tarjotaan siis vain 9 viikkoa Herceptiniä sytostaatin kanssa.

Olen perusterve 31-v. ja en näe estettä, miksi ei pidempi hoitojakso kävisi.
Epätoivoisesti olen tässä etsinyt netistä koko illan tietoa, että onko mahdollista hankkia yksityisen syöpäklinikan kautta Herceptin-hoitoa, jos ei ole tullut valituksi pitkään hoitojaksoon SOLD-tutkimuksessa ja mikä nyt yleensä on käytäntö, että voiko pidempää hoitojaksoa saada ilman, että ottaa osaa tutkimukseen.

En enää oikein tiedä mitä tästä asiasta pitäisi ajatella.... pitääkö vaan tyytyä 9 viikon hoitojaksoon ja toivoa, että on viemässä 5 vuoden päästä esikoista ekalle vai yrittää hinnalla millä hyvällä saada sitä Herceptiniä lisää....

Jos kenelläkään on mitään hajua, niin olisin niin niin niin onnellinen, jos saisin jotain vinkkiä asiasta.

Öitä ja jaksamista viikkoon!
Gabi | 22.9.2010 klo 23:13:55