Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Taxoteret, herseptiinit, CEFit ja säteet saatu.

Hei,

Hienoa että olet päässyt hoitojen kanssa näin pitkälle! Valitettavasti tuolla henkisellä puolella kestää hiukan aikaa palautua ja kuten yksi psykologi minulle sanoikin että henkinen notkahdus voi tapahtua sitten kun hoidot on ohi ja pitäisi vaan luottaa että kaikki voitava on tehty. Itse sain taxot, CEFit ja säteet loppuun juuri ennen joulua ja olin fyysisesti hyvässä kunnossa mutta henkisesti aivan loppu. Pelotti, ahdisti, itketti. Nyt menee jo ihan mukavasti.

Olimme onneksi 1,5 viikkoa joululomalla ihan vaan sukuloimassa ja ystävillä kyläilemässä ja poissaolo kotoa teki minulle ihmeitä (ja sekin että kotiäiti sai lomaa kotitöistä..).

Mieti mitkä asiat 'onnellistavat' sinua ja koita löytää niille aikaa. Mene ex-tempore kylään tai kutsu vieraita, minulle on tehnyt välillä hyvää olla käymättä täällä palstalla vaikka tämä niin ihana tuki ja turva onkin. Keksi mieluista ohjelmaa/tekemistä jotta saat ajatukset pois syöpäsoluista.

Minulla korkean uusimisriskin tauti ja välillä tietenkin ahdistaa mutta silloin koitan sanoa itselleni että vaikka miten murehtisin ja huolehtisin etukäteen, kukaan ei voi tietää uusiiko tauti vai ei. Ja uusi tai ei, jälkikäteen ainakin harmittaisi jos olen hukannut hyviä, terveitä päiviä sellaisen asian murehtimiseen jolle en kerta kaikkiaan voi mitään.

Ja toki kannattaa muistaa että ammattiapua on saatavilla, joskus yksikin keskustelukerta helpottaa kummasti kun saa puhua omista huolistaan jollekin täysin ulkopuoliselle - välillä huomaa hieman suojelevansa läheisiään eikä heille ehkä halua ihan kaikista ahdistuksistaan puhuakaan.

Paljon voimia sinulle ja mukavaa kevättä,
särö
särö | 5.2.2008 klo 13:21:06