Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uuden rinnan rakentaminen

Terve taas!

Kirurgilla käyty, ja rakentava keskustelu takana.
Nuori kirurgi käytti aikaa myös asioiden selvittämiseen, mika tuntui hienolta.

Uusi rinta voidaan rakentaa aikaisintaan 2 v sädehoidon päättymisen jälkeen, koska minulla oli kainalossa kaksi etiäistä, ja syövän kudostyyppi oli agressivinen (Gradus III). Uusiutumisriski on suurin 2 vuoden sisällä, niin odottelevat että saadaan vielä kaksi puhdasta katsastusta.
Pulleassa varrressani on kuulemma hyvin aineksia kaikkien leikkausvaihtoehtojen toteuttamiseen, ja sitä voidaan miettiä tarkemmin kunhan se ajankohtaiseksi tulee. Terve rinta pitää pienentää, ja kaikki tehdään samassa leikkauksessa. Hurjalta tuo kuulostaa!
Oulussa ei enää juuri TRAM-leikkauksia tehdä, vaan DIEP- ja selkäkieleke on suositummat. Saan itse valita, mitä tehdään!

Olin jo etukäteen selvitellyt netistä, että tuskin alkavat minun diagnoosilla/historialla nyt jo leikkomaan, mutta hienoinen pettymys se silti oli.
Nyt puolitoista vuotta ootellaan, ja "explantin" kanssa elellään yhdessä. Aikaa on siihen viiden kilon painon pudotukseen, jota kirurgi suositteli, ja kehoitti olemaan niin hyvässä fyysisessä kunnossa kun kohtuudella pystyn saavuttamaan ennen leikkausta. Viisaita neuvoja. Taidankin lähteä salille samantien, ulkona kun sopivasti sataakin!

Kohti juhannusta käydään siskot, kohti valoa ja kesää!
Voimia =)

Maiden

MarryMaiden | 20.5.2012 klo 17:17:09