Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Järkyttävä kokemus,ilman mitään puudutusta
Kyseessä on ns. lankamerkkaus, joka toisinaan tehdään osapoiston yhteydessä.Pyysin itse koko rinnan poistoa, siihen ei suostuttu, kun kasvain oli pieni. Sitten osapoiston jälkeen todettiin, että olisi hyvä tehdä kokopoisto ja uusi leikkaus tehtiin 2 viikon päästä.
Kasvaimen seutuun laitettiin sellainen vaijeri tai lanka, jonka avulla kasvain merkattiin leikkausta varten. Langan päässä on metallinen väkkyrä, joka työnnettiin rintaan.
Itselleni sellainen tehtiin kahteen kertaan röntgenissä (eka kerta epäonnistui), sen jälkeen otettiin mammogarfia eli rinta latistettiin sen väkkyrän ollessa rinnassa.
Minkäänlaista puudutusta en saanut. Minusta se oli kivuliasta, jopa niin paljon, että stressaannuin ennen leikkausta. Toimenpiteen jälkeen alkoi sitten leikkaus.
En saanut myöskään kovin hyvää
esilääkitystä. Kun olin jo valmiiksi sterssattu, niin pulssi kohosi sitten leikkauksessa niin korkeaksi, että sydäntä jouduttiin lääkitsemään vielä leikkauksen jälkeen. Olin tuolloin 48v.
Jos lankamerkkausta tarvitaan, niin sressin välttämiseksi olisi tuota toimenpidettä varten mielestäni puudutettava.
- Re: Järkyttävä kokemus,ilman mitään puudutustaHillevi
- Re: Järkyttävä kokemus,ilman mitään puudutustaelämäniloinen
- OsapoistoTarutar