Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kyllä 4 tuntia on liian vähän

Rohtovirmajuurta eli valeriaanaa on perinteisesti käytetty unettomuuden, ahdistuksen ja hermostuneisuuden hoitoon. En ole itse kokeillut vaan siskoni on siirtynyt unilääkkeistä kyseisen yrtin käyttöön. LL Anna-Liisa Enkovaara, joka suhtautuu lääketieteilijän kritiikillä luontaistuotteisiin, myöntää, että jonkinlaista näyttöä on olemassa tämän valeriaanan vaikutuksista.

Ensimmäisten CEF:ien jälkeen vuorottain luin, valvoin ja torkuin muutaman yön hoitojen jälkeen. Minulla oli 5. CEF vajaat kaksiviikkoa sitten. Pari päivää olin ahdistunut, hermostunut, mutta nukuin hyvin. Tämä sen vuoksi, että otin kylmänrauhallisesti yöllä herättyäni Tenoxia kahtena yönä, enkä niiden jälkeen ole tarvinnut. Henkilökohtaisesti suhtaudun armeliaasti myös unilääkkeisiin, kunhan pitää huolta, ettei ota niitä monena yönä peräkkäin. Minulla Tenox on toiminut hyvin ja en tiedä pitäneekö paikkansa, mutta sytostaattihoitajani sanoi, että Tenoxista ei tule niin helposti riippuvaiseksi kuin Imovanesta? Mahtaneeko pitää paikkaansa...

Itselläni riittävä uni on henkisen tasapainoni perusehto.

Ksantippa | 20.10.2007 klo 06:56:33