Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia osapoistoleikkauksesta toipumisesta

Kiitos vastauksestasi. Kävin tänään lääkärissä ja kirurgini sanoi että nesteen kertyminen leikatulle alueelle on ihan normaali ilmiö. Nestettä hän sanoi poistettavan punkteeraamalla vain siinä tapauksessa että rinta on kipeä ja pingottunut, onneks mulla ei ollut joten ei tarvinnut kärsiä enempää ronkkimista. Ihmettelit mikseikö kirurgini ollut laittanut dreeniä ja hän kertoi käyttävänsä tekniikkaa jota yleensä käytetään palstiikkakirurgisissa toimenpiteissä jossa kudoksia käsitellään eri tavalla eikä silloin kuulemma tarvitse dreeniputkea. Kysyin myös käsivarren kiristävästä tunteesta johon sain vastauksen että se on myös ihan tyypillinen leikkauksen jälkeinen vaiva joka helpottaa jumppaamalla mutta voi tosin kestää jopa pari kuukauttakin ennenkuin tilanne helpottaa. Samalla käynnillä kuulin jo patologin loppulausunnon että poistettu tervekudosmarginaali oli puhdas samoin vartijaimusolmukkeet joten uutta leikkausta siis rinnanpoistoa ei tarvi tehdä. Alkuvuodesta vain sitten jatketaan 2 kerran sädehoitokuurilla.
Hyvät uutiset lääkäriltäni olivat hienoin joululahja jonka koskaan olen saanut tai tulen saamaankaan. Olen niin iloinen ja helpottunut.
viipis | 18.12.2006 klo 15:12:15