Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyövän oireista

Minulla löytyi v. 2002 munasarjoista kasvaimet ja syöpä levinnyt vatsaonteloon. Ihan varmoja ei olla, onko vanhan rintasyövän leviäminen vai munasarjasyöpä. Käyttäytyy kuitenkin kuin munasarjasyöpä.

Minulla taudin aktivoitumisen varmin merkki on veren syöpämarkkerinousu. Eli CA12-5 kohoaa. Tauti on jo aktivoitunut kuvissa, kun muutama kohoaminen on peräkkäin, vaikka markkerit olisivat viitearvojen sisällä.
Minulla kohoaa myös rinatsyöpämarkkeri Ca15-3.

Ihan kaikillahan markkeri ei nouse, mutta jos se nousee, on sillä diagnostista arvoa.

En tiedä, pitäisikö sanoa tätä, mutta itse sain erittäin hyvän hoitovasteen täsmälääke Avastinin+sytostaatin yhdistelmällä.

Avastinia ei saa ainakaan omassa sairaanhoitopiirissäni tähän tautiin, joten minua on hoidettu yksityisesti jo 3,5 vuotta. Avastinihan on ollut levinneen rintasyövän käypähoitolääke EU:ssa jo pari vuotta ja suolistosyövän kauemmin. Avastin on kallis lääke, eikä Kela sitä korvaa yksityispuolella.

Nyt olen yli vuoden ollut ilman sytoja ns. onkolyyttisen virushoidon varassa.

Olen anonut julkiselta puolelta lääkitystäni, mutta en saa sitä, vaikka hyvä hoitovaste on osoitettu. Tuohon onkolyyttiseen virushoitoon olen myös anonut kunnan maksusitoumusta. En saanut sitä. Jotkut ovat saaneet.

En tiedä taloudellista tilannettasi,mutta laitan tämän silti tähän, sillä itse tuskin olisin osannut yksityistä syöpähoitoa kysyä, ellen olisi saanut vihjettä.

Nämä taudithan ovat yksilöllisiä, joten niistä voi kertoa vain omalta kohdaltaan. Mikä auttaa yhdelle, ei välttämättä auta toiselle ja päinvastoin. Voimia!

PS: Ei yksityisviestejä kiitos!

Hillevi | 29.12.2008 klo 20:03:23