Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rinnan rekonstruktio

No, lienee nuo rekonstruktiojonot lyhentyneet, hienoa!

Itse laitoin itseni aikoinaan jonoon vuosi lekkauksen jälkeen. Odotin kolme vuotta, sitten tuli kutsu. Samaan aikaan oli puolivuotiskontrolli ja toisesta rinnasta löytyi syöpä, joka ei ollut onneksi metari. Hyvästi rekonstruktio.

Toisenkin rinnan poiston jälkeen pyysin laittamaan uudelleen jonoon. Mitään ei kuulunut. Otin asiasta selvää. Sairaalalääkäri oli unohtanut uusia lähetteen. Sitten tehtiin uusi lähete. En halunnut molemminpuolista Tramia. Odotin taas vuoden. Eli yhteensä olin ilman toista rintaa neljä vuotta ja ilman molempia vuoden. Jos olisi miehistä kyse , ei tulisi kuuloonkaan, anteeksi.

Ihon alle laitettiin leikkauksessa expanderit, eräänlaiset muovipussit, joihin sitten ruiskutettiin vähän kerrallaan keittosuolaa kuukausien ajan. Ne venyttivät ihoon pussit, joihin sitten eri leikkauksessa pantiin silikonit.
Leikkaustulos ei kestänyt kovin kauaa, kun toinen silikoni alkoi hiipiä pois paikoiltaan ja vaelsi soliskuoppaan kuin tennispallo.

Minut pantiin uudelleen leikkausjonoon. Odotin kaksi vuotta ja sitten tilasin yksityiskirurgilta ajan ja leikkauksen. Operaatio oli sovittu, kun viikkoa ennen tuli kutsu julkisesta sairaalasta. Menin kuitenkin privaattiin. Kävi ilmi, että arpi oli kasvanut kiinni rintalihakseen ja siirtänyt silikonin pois paikaltaan. Leikkaus tehtiin
erilailla kuin aiempi ja nyt mulla on aika hienot tissit olleet jo melkein vuoden.

Onneksi jonot ovat lyhentyneet, mutta hoitotakuun merkeissä jonoaikaa saisi olla vain puoli vuotta.
Hillevi | 23.8.2007 klo 16:10:19