Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kylmät aallot?

Hei,

voi ne koneet jotain varmaan säteilläkin, mistä sen tietää!? Kun minä olin ensimmäisessä sädehoidossa, tunsin ilmassa sellaisen inhottavan katkun. Tuntui, että se tarttui ihan kurkunpäähän ja kirveli koko taksimatkan kotiin. Muutenkin oli jotenkin sellainen kurja olo, kun minua sädetettiin neljälle alueelle niiden luustometareiden takia ja siinä ehdin miettiä, mitä kaikkea säteet kärventävät matkallaan.

Seuraavana päivänä en mennyt siihen lavitsalle maate, vaan seisoin vaan päättäväisen näköisenä ja kysyin: minun on nyt ensin saatava tietää, kummasta tulee sellainen kauhea katku, potilaasta vai noista teidän koneistanne. Ensimmäinen hoitaja sanoi hämmästyneen näköisenä, että ei meidän koneista mitään katkua lähde. Sitten sieltä taaempaa tullut mieshoitaja kertoi, että huoneeseen tulee kerosiinin katku ilmanottoaukkojen kautta aina, kun pihalle on laskeutunut helikopteri. Jotenkin sen tiedon jälkeen hermoilin vähän vähemmän;-)

Minä olen nyt syönyt Tamofenia 7kk ja oireet ovat olleet sellaiset kohtuulliset. Ajoittain on kuumia/kylmiä aaltoja ja puen ja riisun koko ajan sekä jalkoja särkee iltaisin säärten alaosista ja jalkapöydistä, mutta sitten taas välillä oireet ovat pois. Sinänsä kummallista, kun lääkettähän otetaan koko ajan saman verran.

Toivottavasti sinä pääset vähillä tai ainakin kohtuullisilla vaivoilla,
terkut Santeri
santeri | 1.8.2007 klo 20:24:24