Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Yksi etappi takana:)

Onneksi olkoon, Villasukka! Olo on varmaan mahtava ja voit juhlia viimeistä hoitoa, kunhan pahin voipumus on ohitse.

Minun sädehoitoni ovat yli puolenvälin. Ne päästiin tosin aloittamaan vasta kahden kuukauden kuluttua viimeisestä sytosta, koska sairastin kolme keuhkokuumetta heti sen jälkeen. Älä siis vielä pidä kiirettä kuntoilun kanssa ja toivu sytohoidosta kaikessa rauhassa. Kuntohoitaja, jonka luona kävin viime viikolla, varoitteli aivan samasta. Sytojen vaikutus tuntuu todella pitkään.

Minulla ei ole ollut oikeastaan mitään sivuvaikutuksia sädehoidoista, ainoastaan toinen tissi alkaa olla selvästi ruskeampi kuin toinen. Olen ollut kotona ilman rintaliivejä mahdollisimman paljon ja antanut myös ilmakylpyjä leikatulle rinnalle. Tämän neuvon sain tutulta röntgenhoitajalta.

Aurinkoa ei voi ottaa sille alueelle, jolle sädehoitoa annetaan. Nyt mietinkin sitä, voinko ylipäätään ottaa aurinkoa. Täytyykin kysyä sitä tänään hoitajilta, jotka ovat todella ystävällisiä ja avuliaita.

Nämä 20 sädehoitokertaa ovat muuten menneet todella nopeasti. Mökillä olen valitettavasti voinut olla melko vähän, koska vesimatka + 35 km:n ajo sairaalaan eivät oikein houkuttele. Tämä hoitojen siirtyminen siten, että ne jatkuvat kesälomallani, olikin aika hankala paikka. Kaikkeen kuitenkin tottuu, kun vaihtoehtoja ei ole. Tämän päivän jälkeen on jäljellä enää 10 (1/3) sädehoitoa.

Sytoihin verrattuna sädehoidot ovat pikku juttu. Vointisi paranee kaiken aikaa ja ennen pitkää toinenkin etappi on takana. Aurinkoista kesän jatkoa sinulle!

Maijastiina
Maijastiina | 30.6.2010 klo 08:55:14