Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: CA125/munasarjasyöpä

Tuo milloin aletaan hoitaa kun markkeri nousee riippuu tosi paljon hoitavasta lääkäristä ja sairaalasta.
Minulle sanottiin että vasta kun nousee 100 yli niin hoidot aloitetaan. Tänään kävin juuri verikokeessa ja oletan että lopultakin on noussut tarpeeksi, minulla on markkeri ollut nousussa jo useamman kuukauden, sitä on seurattu kk välein verikokeella ja viimeksi oli jo yli 80!
Aikaisemmin minua on hoidettu myös pelkän huuhtelunäytteen tuloksen perusteella vaikka markkeri oli normaali (silloin olin eri sairaalassa hoidossa).
Eli paljon riippuu lääkäristä ja tottakai potilaasta itsestään ja hänen tilanteestaan, milloin hoidot aloitetaan kun tauti uusii.
En tiedä onko sitten nämä terveydenhuollon rahat niin tiukalla kun nykyään en ainakaan minä tunnu pääsevän mihinkään kuvauksiin (enkä näköjään hoitoihinkaan kovin äkkiä). Jotenkin itsestä tuntuisi paremmalta että välillä kuvauksella katsottaisiin mitä se pirulainen tuolla vatsassa tekee, ei tuo pelkkä markkeri kuitenkaan kerro kaikkea.
toiveikas | 20.5.2008 klo 23:32:27