Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Papa
Hei!En tiedä kyllä, miten hyvin verikokeista näkee kohdunkaulansyövän. Itse sairastin sen 14 vuotta sitten, mutta en edes tiedä, onko minusta koskaan mitään sellaisia verikokeita otettu.
Minulla silloin papa-kokeen ottaja ihmetteli jotain, epäili tosin, että kuukautiset olisivat olleet alkamassa, joten aina se on tietysti parempi, jos todetaan, että limakalvot ovat siistit. Minulla kävi niin, että sitten kun menin lääkäriin sen Papa-kokeen tuloksen saatuani, niin silloin lääkäri näki jo tutkimukssa, että kyseessä oli syöpä. Luulen, että sen näkee vain, jos se on jo pitkällä.
Mutta jos kävit viime viikolla, niin etkö jo pian saa tuloksetkin, mutta ainhan niiden odottaminen on jännittävää.
Älä turhaan murehdi, kaikki on varmaan kunnossa, mutta oman mielenrauhasti vuoksi ehdotan, että alkaisit käymään vuosittain gynekolgoilla ja papa-kokeessa. Jos joskus se tauti tulisi, niin löydettäisiin ainakin alkuvaiheessa ja pystyttäisiin parantamaan.
Hyvää syksyn jatkoa sinulle! t. Ellinoora