Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: mietityttää/ anna mietteet muille!

Heippa Sulle. Voih, tässä on nyt viikonloppu ja sinulla mielessä tämä koko iso paketti. Kun sinä saat tilannettasi laitettua vaihe vaiheelta ns. 'palasiksi' lääkäreiden yms. kanssa, niin sinulle varmasti selkenee ja tulee ihan hyvä etenemnen. Olen maallikko, mutta myös rintasyövän sairastanut yli 10 v sitten, ja mulla onkin semmonen tunne, että tulet hoidetuksi ihan kuntoon.

Ihmettelen, että puhutaan säästävästä leikkauksesta ja että nyt jo puhuttaisiin 'hoitoherkuista', kuten sanot.

Mun maallikkojärkiajatus asiassasi on: Sydänsairautesi otetaan koko hässäkässä asianmukaisesti huomioon; anna tuo vyyhti, sovittaa yhteen sydänsairaus ja syöpäleikkaus, niin anna se lääkäreiden päänsäryksi. He selviävät ongelmasta, vaikka sinua itseäni nyt jännittää, ymmärrettävää. Kun taas olet lääkärin pakeilla, niin saat varmaan hyvinkin itseäsi rauhoittavaa lisätietoa. - Mistä jo tiedät levinneisyydestä, vaikka ei tuota rinnan tuumoria vielä ole leikattu ja lähi-imusolmukkeita tutkittu? Siis imusolmukkeet kainalosta, onko niissä solumuutosta? Itselläni, kun rintasyöpä ei ollut levinnyt mihinkään, niin varmistavaksi jälkihoidoksi riitti sädehoitojakso. Olen kuullut, että jos rintasyöpä hyvin erilaistunut ja vaikka vain 0,5 cm eikä levinneisyyttä lähi-imusolmukkeissa ole, niin ei välttämättä tule mitään jatkoa.
- Toivon sinulle nyt odottaessasi kärsivällisyyttä ja rohkeutta sekä kykyä luottaa ittes isompiin käsiin. Tässä oli itseoppineen mietteet.
Tiedokas | 4.12.2009 klo 20:57:27