Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Syöpätutkimus etenee
On ollut ilahduttavaa lukea rintasyövän lääketieteellisen hoidon edistymisestä. Tutkimuksia tehdään kaiken aikaa ja kehitteillä on monenlaista esim. rintasyöpägeeniin ja virukseen liittyvää tutkimustietoa ym. Toivottavasti nämä uudet löydöt ja tutkimukset ehtivät hyödyttämään meitäkin.Viimeisimmässä Luontais ja Terveys-lehdessä on juttu taistelusta rintasyövän leviämistä vastaan. Toinen juttu on rintasyövän ennaltaehkäisyyn ja ravitsumukseen liittyvää. En ole mikään luontaistuotteisiin fanaattisesti uskova, mutta siltäkin puolelta löytyy aina jotain varteenotettavaa tietoa. (Tämä on vain minun mielipiteeni). D-vitaminiien tärkeyttä taas korostettiin.
Norjan kansanterveyslaitoksen suuri tutkimus osoittaa, että ravintolisät parantavat rintasyövän ennustetta. Tutkimukset puoltavat vihreän teen, D-vitamiinien, berberiinin (tappaa rintasyöpäsoluja), karnosiinin (voimakas antioksidantti), ubikinonin (välttämätön vitamiinien kaltainen yhdiste, antioksidantti), E-Epan ja E-Dhan (etyyliesteröityä kalaöljyä sisältävä ravintolisä), fosfoseriinin, soijan isoflavonoidien, maitohappobakteerien ja muiden ravintolisien käyttöä rintasyövän tukihoitona.
Montaa em. ei välttämättä saa tavallisesta ravinnosta, ja kyseisten ravintolisien käyttöönotto voi olla korkea kynnys, kun lääkärit pääsääntöisesti vastustavat ko ravintolisiä. Voihan sitä hoitojen jälkeen tai myöhemminkin kokeilla joitain vastaavia ravintolisiä, eipä kai niistä haittaakaan ole, ainakaan antioksidanteista.
Itse olen lukenut paljon ravintoasioista, kun minulla on myös verisuoniahtauma ja kolesterolin nousua. Olen tullut siihen tulokseen, että ravinnon merkitys näissäkin on äärettömän tärkeä. Ihmettelen, ettei lääkärit puutu tähän. Minullekin tk-lääkäri sanoi, että jatka vaan normaalia elämää, mutta heti ollaan määräämässä lääkkeitä. Minulle määrättiin kolesterolilääkitystä, jota en tosin ala ottamaan, ainakaan vielä. Pitää katsoa ensin ruokailutottumusten muutoksella - kaikki kovat rasvat ensinnäkin pois.
Edelleen terveyttä kaikille ja kiinnitetään huomiota ravitsemukseen. Siihen voimme itse vaikuttaa!
- Syöpätutkimus eteneekultsikki
- Re: Syöpätutkimus eteneecarpe diem!
- Re: Syöpätutkimus eteneeAnskuli
- Re: Syöpätutkimus eteneetullis
- Re: Syöpätutkimus eteneemaruska
- Re: Syöpätutkimus eteneetuike
- Re: Syöpätutkimus eteneetullis
- Re: Syöpätutkimus eteneetaistelu-62