Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Pelko

Hei,

Olen 24 vuotias nainen ja tuntuu todella tuskaiselta.

Kuukauden verran olen miettinyt kipeää kainaloani, jonka kipu on siirtynyt rinnan vasemmalle puolelle. Kipu säteilee myös sormiin, kyynärpäähän ja puutumistakin esiintyy. Kipu on myös siirtyny olkapään kohdalta vähän alemmas, lapaa vastapäätä.

Kävin kuukausi sitten lääkärissä, imusolmukkeita tai patteja ei tuntunut ja sain diagnoosiksi lihaksen tulehtumisen ja kiputulehduslääkekuurin. Tuo tuntuikin auttavan, sitten sain kovan flunssakuumeen (tarttui mieheltäni) ja tämän jälkeen kiropraktikko katsoi kättä ja loksautti sen paikoilleen. Kuukausi takaperin myös kaaduin pahasti, josta aluksi ajattelinkin kivun johtuvan.

Nyt tuo on uudestaan kipeytynyt ja päässä pyöriikin vain imusolmuke -tai rintasyöpä. Perheessäni on ollut syöpää (ei kumpaakaan yllämainituista) ja kesällä seisoin aivan vieressä, kun yksi sukulaiseni nukkui pois pitkän syöpätaistelun jälkeen. Nämä kaikki on saanut nyt hermoni aivan sekaisin!

Huomenna menossa uudestaan lääkäriin, mutta nyt sitten mietityttää mitä sieltä voisi löytyä? Suvussa ei esiinny rintasyöpää.

Olisi aika kova paikka jos jotain löytyisi. Tulevaisuutta kovasti rakennettu. Pelko ja ahdistus.

Tietysti vain lääkäri voi mitään todeta, mutta kaipaan ehkä kokemuksia. Niin niiltä joilta ei ole mitään löytynyt, kuin niiltä jotka ovat ehkä sen huonoimman uutisen saaneet.

Kiitoksia.
Suzume | 7.12.2010 klo 11:09:54
  • PelkoSuzume
    7.12.2010 klo 11:09