Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: valkojäkälän yhteys syöpään
hei,älä nyt etukäteen sure ja stressaa asialla. Syöpä on sellainen, että se tulee jos on tullakseen, on sitten riskejä tai ei.
Rintasyövän riskitekijöitä sanotaan olevan lapsettomuus, imettämättömyys, ylipaino, aikainen menkkujen alkamisikä, tupakointi jne....Kuitenkin on niin, etten mitään näistä täyttänyt. Minulla on kolme lasta joita olen imettänyt vähintään huom! kaksi vuotta. menkkuni alkoivat 14 vuotiaana, eli ei niin kauhan nuorena, painoin kun sairastuin 57 kg ( 162 sm pitkä ). Eli ihan sopusuhtainen. Nyt tosin painan 10 kg enemmän, johtuen hormonilääkityksestä, mutta en vieläkään katso olevani lihava.
Tupakoinnut en ole koskaan, en ole edes palamatonta savuketta kädessäni saatikka suussani pitänyt. Silti sairastuin syöpään vaikkaa mitään näistä riskitekijöistä en omista. On paljon sellaisia joilla nämä tekiät on kaikki, eikä silti sairastu.
Joten ole huoleti, mutta jos asia sinua hirveesti edelleen vaivaa niin ota yhteyttä gynekologiin.(ellet ole käynyt ) Muutenkin suositellaan käyntiä kerran vuodessa ja muista hyvä intiimialueen hygienia. Oikeastaan muuta et voi tehdä tässä vaiheessa asian eteen. kaikkea hyvää sinulle terv, lilja
- valkojäkälän yhteys syöpäänvalerie__
- Re: valkojäkälän yhteys syöpäänlilja
- Re: valkojäkälän yhteys syöpäänvalerie__
- Re: valkojäkälän yhteys syöpäänvalerie_