Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Rinta kipeä...
Mulla on ollut vasen rinta kipeänä jo yli kuukauden ja tietysti sitä pelkää että voisiko olla syöpää?Varsinaista pattia en itse ole löytänyt vaan sellaisen kipeän kohdan osaan kyllä rinnasta löytää, se on tuossa kainalon puolella ala neljänneksessä.
Tänään sitten kävin lääkärissä joka tunnusteli rinnat ja löysi tuosta kipeästä kohdasta "massaa" ja sanoi että hänestä tuo vaikkuttaisi ihan normaalilta rintakudokselta, tosin toisella puolella ei kudos ollut yhtä kovaa eikä myöskään yhtään aristanut. Lääkäri oli sitä mieltä ettei mammografiaa tarvitse tehdä ellei tilanne muutu. Käski nyt vain seurata kasvaako tuo "massa" tai jos kipuilee aina vaan niin sitten uudestaan lääkäriin.
Nyt sitten kuitenkin jäi itseäni mietityttämään että olisiko pitänyt kuitenkin vaatia tarkempia tutkimuksia? Meillä ei suvussa ole rintasyöpää (vatsasyöpää sitten sitäkin enemmän) ja iältäni olen vasta 32v. Ja kuinka kauan tilannetta kannattaa seurata?
- Rinta kipeä...missu
- Re: Rinta kipeä...Karhutar