Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Melanooma varpaassa
Hei vaan! Minulla todettiin melanooma (tosin käsivarressa joten en varmaan varvasasiaan osaa auttaa) viime huhtikuussa. Itse suosittelisin kovasti poistattamaan muutoksen tai edes käymään toisellakin lääkärillä. Jos ei muutoin, niin edes siitä syystä, että se mieltä vaivaa kuitenkin. Itse olin niin typerä, että odottelin puolitoista vuotta ennen kuin leikkautin luomen pois. Minulla se siis oli luomessa, joka muuttui ja kutisi. Jep, supertyperää odottaa niin kauan, mutta en olisi ikinä ikinä uskonut, että vähän päälle kolmekymppisenä syöpädiagnoosi. Mutta vaikka odottelin noinkin kauan, niin silti ennusteeni on hyvä: yli 90 % elossa viiden vuoden kuluttua.Totta, että melanooma on yleisempi varttuneemmalla väellä. Ja harvinainen syöpä se on joka tapauksessa. Mutta ehkä mielenterveyssyistä kannattaa käydä uusiksi lääkärillä. Useinmiten erinäiset muutokset on harmittomia. Se ei taida kamalasti lohduttaa kun murehtiihan sitä silti. Toivottavasti asia ratkeaa parhain päin!
- Melanooma varpaassaiinapa
- Re: Melanooma varpaassamiraebony
- Re: Melanooma varpaassaiinapa