Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: suolistosyöpäkö minulla, apua!

Hei

Minulle on tehty kaksi sektiota myös, joten tiedän nuo epämääräiset tuntemukset alavatsalla. Ihan kuin joku nykisi tai nypläisi sieltä sisältäpäin?! Kolonoskopiaan (paksusuolen tähystykseen) saa ainakin helposti lähetteen suolistoperäisillä vaivoilla, ja jos ummetus on aiheuttanut umpipusseja, ne näkyvät sitten siinä. Niin kuin myös polyypit ja limakalvovauriot, joista tarvittaessa otetaan koepaloja.

Koska sinulla on viimeisimmästä sektiosta vasta noin vähän aikaa, niin uskoisin tuntemustesi johtuvat paljolti leikkauksista. Minulta ainakin vei vuosia saada vatsalihaksisto ennalleen, enkä usko että minun alavatsasta saa enää koskaan saman muotoista kuin ennen. Mutta aina kannattaa yrittää liikkua ja treenata syviä vatsalihaksia, ja kun "korsetti" on näin vähitellen saatu kuntoon, alkaa myös olo "sisuskaluissakin" tuntua paremmalta.

Tsemppiä lääkärin vastaanoton odotteluun, ja äläkä pelkää pyytää sitä tähystystä (jos ei heti tarjota). Toimenpiteenä se on vähän epämukava, mutta ei niin paha, etteikö siitä selviäisi.

T. Karhutar
Karhutar | 21.5.2010 klo 23:45:32